שלום

איך מייצרים לקוחות חדשים ברשת באמצעות שיווק עצמי (פרסונה)?

השאלה הזאת כבר הצליחה לתסכל אותך?

אני שומעת על הרבה יותר בעלי עסקים שניסו ונכשלו לעומת אלו שהצליחו.

אספר מניסיוני בלבד מה גרם וגורם לזה להצליח.

אם נמפה את סוגי הלקוחות ומה לא עבד להם עם שיווק עצמי ברשתות חברתיות, אפשר לחלק אותם לכמה סוגים:

 

  1. אילו שחשבו שזה יקרה מהר, וזה לא קרה. הם התייאשו והכריזו שהפלטפורמה לא עובדת או שאינה מתאימה להם.
  2. אילו שהתעקשו ודווקא השקיעו לאורך זמן, סמכו על מי שעשה את העבודה ולעיתים אף עברו כמה ידיים, ועדיין לא הצליחו להגיע לתוצאות המיוחלות.
  3. אילו שניסו בעצמם ולא הצליחו להתמיד. הם הרגישו שהם לא מעניינים אף אחד ולכן הפסיקו.

 

אם אחת מהקטגוריות מעלה נשמעות לך מוכרות,

אם בעקבות ניסיון העבר כבר התגבשה ההבנה שכדי להגיע לתוצאות, כמו בכל תחום, צריך לבנות תשתית ולבסס אותה לאורך זמן – כדאי לך להמשיך לקרוא או לדבר איתי (מבטיחה להרחיב על הנושא ולגלות לך דברים חדשים, לא נדרשת שום התחייבות מצדך. אגב, שמי דנה, אני מספרת על עצמי ממש כאן, בהמשך).

 

התשתית שעליה אני מדברת היא בניית פרסונה ואני בטוחה שזה לא דומה לשום דבר שעשית עד היום.

מהי בניית פרסונה ברשת?

מי אני באמת? מה הערכים שלי? מה החזון שלי? איך הייתי רוצה שיראו אותי? אילו מילים ומשפטים עוברים לי בראש (הקול הפנימי הזה שמדבר אלינו)? יש לי מילים וביטויים שאני משתמש.ת בהם באופן קבוע ורואה איך הם משפיעים על מי שעומד מולי? מה הייתי רוצה להשאיר אחריי בעולם הזה?

שאלות גדולות…

עליהן יש לענות על מנת להציג לעולם שם בחוץ דמות אמיתית, ערכית ואמינה, כזו שסוחפת אחריה קהל.

אפשר לעשות זאת בעצמך, רבים עושים זאת וכותבים לבדם. 

ואפשר לעשות זאת עם בעל מקצוע ולהבין שיש אפקט חזק ועמוק לסוג כזה של עבודה, עם עוד מישהו, ששומע אותך, רואה אותך, חי אותך ומזקק מתוך דבריך ופעליך את הדברים החשובים באמת.

מישהו שבונה לך שפה שייחודית רק לך, כותב ומפיץ אותך לקהל הנכון. 

 

יתרון נוסף לעבודה עם בונה פרסונות ברשת הוא שמעבר ליצירת תוכן איכות הוא גם יודע למדוד את ההשפעה של התוכן הזה בפני הקהל שאליו הוא מגיע.

כלומר, יש כאן שני כובעים ושניהם חשובים: תוכן ומדידתו.

 

מה מרוויחים בעבודה על פרסונה לאורך זמן:

זוכים לקהל עוקבים נאמן ואיכותי שרק הולך וגדל 100%
הופכים להיות מובילי דיעה 100%
מגדילים את כמות הלקוחות 100%
עוברים מסע שמדייק אותך כל הזמן (וזה סופר מרגש!) 100%

מה אנחנו רוצים להשיג?

חשוב לי לכתוב את הדבר הבא (אם זה מובן מאליו עבורך – מעולה!):

בשיווק עצמי אין קסמים. מי שמוכר לכם כאלה, התרחקו ממנו כמו מאש. 

למה? 

כי אנחנו עוסקים באנשים. 

בעידן שלנו אנחנו כצרכנים (של מוצרים וגם של תוכן) מאוד בררנים, עמוסים במידע, וקצרים בזמן. 

ככל שנכיר את הצרכים המדוייקים של קהל היעד שלנו ברשת, כך נוכל לקצר את הזמנים ולהצליח לייצר תשתית מוצלחת שמשיגה את מטרותיה. 

 

 

כן חשוב להגדיר את המטרות שלך בתחילת הדרך. הנה דוגמאות למטרות: הגדלת קהל הלקוחות ב… תוך x זמן, הגדלת קהל העוקבים ב…תוך x זמן, יצירת קשרים בשוק הבינלאומי שיניבו x לקוחות בחצי שנה הקרובה ועוד… 

 

הדבר הראשון שנעשה בעבודה המשותפת הוא להגדיר מה בדיוק אני רוצה להשיג מהפעילות הזו.

ניצור תוכנית ברורה שבה נכתוב, יחד, מה נרצה להשיג בשנה הקרובה (למשל: אני רוצה שהפעילות תגרום לכך שיזמינו אותי לפחות פעמיים בחודש להתארח בפודקאסטים שונים, אני רוצה להגדיל את קהל העוקבים שלי פי שתיים, אני רוצה שהפעילות העסקית שלי תגדל ב-30% עד סוף השנה בעקבות הפעילות ועוד…).

 

למה אנחנו מדברים על פרסונה?

פרסונה שבנויה נכון תגרום לנו להעדיף את מה שהיא מציעה על פני המתחרים. 

מה גורם לפרסונה להיות מועדפת? מגוון גורמים שכולם, בסופו של דבר, נותנים מענה למגוון רצונות וצרכים שיש לקהל היעד – אם זה פתרון בעיות, מענה רגשי, מילוי חסכים, תחושה אמיתית שמי שעומד מולי – אפשר להאמין לו שהוא ממש חי את מה שהוא כותב שהוא עושה. 

ככל שפרסונה תענה על יותר צרכים – כך היא תהיה חזקה יותר ומועדפת בקרב קהל היעד שלה.

 

מי שיתעקש ליישם את מה שהוזכר כאן, מוכן להשקיע כדי ללמוד ולעשות שינויים בהתאם לצרכי הקהל המתגלים, יוכל ליהנות ממערכת יחסים מאוד פורה עם קהל היעד שתתורגם להכנסות ענפות, זאת בשל ערכו העולה ונעשה מדוייק ונגיש יותר. 

 

הנה כמה דוגמאות לתגובתיות מוצלחת של תכנים בדפים שונים, בזכות בניית פרסונה (לחצו כדי להגדיל):

מי אני?

מאז שאני זוכרת את עצמי אני כותבת. אמא שלי, אשת ספרות, תמיד עודדה אותי ואת אחי לכתוב. 

״מה אתם מרגישים, איך עבר עליכם היום? תכתבו את זה!״

ואנחנו עשינו כי זה היה פשוט כיף, חלק מההווי בבית שלנו.

מהר מאוד הבנתי שלא מספיק שהמחשבות יעברו בראש, כשמעלים אותן על הדף – מתגלים דברים חדשים ותובנות שלא היו לפני כן.

ההתמדה בכתיבה גרמה לי למצוא את הקול האמיתי שלי.

כשבגרתי בחרתי ללמוד קולנוע לתואר ראשון וספרות עברית בתואר השני. 

במקביל התחלתי לעבוד עם אנשים שונים על כתיבת סיפור חייהם וגיליתי שלהיות סופרת צללים מביא לי סיפוק רב.

במהלך השנים אספתי קהל לקוחות שמאוד רוצה להתבטא, שיש לו אג׳נדה ברורה והרבה תוכן בעל ערך לרבים, אך קיים קושי ומחסום להוציא אותו בכתיבה, ולהתמיד בכך. 

בעבודתנו המשותפת אני מקשיבה ומוציאה את כל הטוב שיש לתת. 

בנוסף, אני יודעת למדוד את ערך התוכן הזה בעיני הקהל באמצעות ניתוח נתונים (חשיפה, אנגיי׳מנט וגוגל אנליטיקס – כלים שאני משתמשת בהם המון), דבר שעוזר לי לכוון למקומות מדוייקים ומניבי תוצאות עבור הקהל.

דווקא עכשיו זה הזמן להשקיע בבניית פרסונה!

אנחנו נמצאים בתקופה בלתי רגילה במדינה שלנו.
דווקא עכשיו זה הזמן להפצת ערכים נעלים, חתירה לעשיית טוב בעולם ובישראל בפרט.
אם עוברות לך אינספור מחשבות בראש הנוגעות לעתידנו כאן, לעולם העסקי הישראלי ועוד…
זה הזמן לעורר השראה ולנסות להטביע חותם. 

שירותים נוספים

ניהול מדיה חברתית

בניית מערכת יחסים איכותית ומוצלחת עם קהלי היעד הרלוונטיים באמצעות אסטרטגיית תוכן המותאמת לקהל ומשתפרת עם הזמן

BELIEVE.

ניהול קמפיינים

ניהול אפקטיבי ומתקדם של קמפיינים בכל הפלטפורמות המובילות - פייסבוק, גוגל, אינסטגרם, יו טיוב, ליקדאין, טאבולה ואאוטבריין ועוד

GET.EXCITED

קריאטיב

קריאטיב יצירתי, איכותי ומבדל הבונה ומחזק את המותג ומסריו השיווקיים בקרב קהל היעד ומביא לתגובתיות מעולה

BE.YOU

בניית שפה ומיתוג

כדי להפוך את הפעילות ברשת למוצלחת עלינו להבין מיהו בית העסק, מוצריו ושירותיו בעיני הקהל שלו. ולבנות אותו כך, רק בשפת הדיגיטל

TERMICA.

אסטרטגיה שיווקית

התאמת האסטרטגיה השיווקית בדיגיטל לכל בית עסק היא אולי החשובה ביותר ותקבע את הצלחת הפעילות ומקסום עלות מול תועלת

DARE.

בניית אתרים

בניית אתרים עם ראייה שיווקית ומיתוגית ההופכים את המפגש החשוב ביותר עם בית העסק לחוויה של ממש המניבה תוצאות בהתאם

BE.REAL

צרו קשר

052-3426254

חייגו ואענה או מלאו את הטופס הבא

תרמיקה – מעלים מותגים ברשת